Griekse yoghurt met frambozen en noten

Heb je weinig tijd ’s ochtends, maar wil je toch graag gezond ontbijten? Dan is dit recept ideaal!

Binnen 3 minuten ben je klaar om van dit heerlijke, gezonde ontbijt te genieten.

Dit recept bevat eiwitten, gezonde vetten en goede koolhydraten, wat ervoor zorgt dat je de hele ochtend vol energie en zonder honger doorkomt.

Je kunt dit recept ook gebruiken als gezonde lunch. Lunch je op je werk? Dan hoef je de ingrediënten enkel in een goed afsluitbaar bakje te doen en deze mee te nemen. Super makkelijk!

Voedingswaarden van dit recept

Energie: 428 kcal (calorieën)
Eiwitten: 16 gram
Koolhydraten: 19 gram
Vetten: 31 gram
Vezels: 4 gram

Ingrediënten voor 1 persoon

  • 200 gram Griekse yoghurt (10% vet)
  • 75 gram frambozen (vers of uit de diepvries)
  • 20 gram ongezouten noten naar keuze
  • 1 el havermout (10 gram)
  • Optioneel: kaneelpoeder

Bereidingswijze

  1. Schep de Griekse yoghurt in een kom of groot glas.
  2. Roer de havermout door de yoghurt.
  3. Optioneel: voeg een snufje kaneelpoeder toe.
  4. Garneer de yoghurt met de noten en de frambozen. Gebruik je frambozen uit de diepvries? Ontdooi ze dan eerst.

Zuivelvrije optie: Vervang de Griekse yoghurt door 150 gram suikervrije kokosyoghurt (gemaakt van kokosmelk) of 240 gram suikervrije amandelyoghurt.