Slawraps met garnalen en avocado

Dit lunchgerecht is om je vingers bij af te likken. De sla maakt het lekker knapperig en samen met de pittige garnalen en romige avocado is dit echt een succesnummer voor de lunch.

Dit is een koolhydraatarm recept dat goed in een koolhydraatarm dieet past.

Voedingswaarden van dit recept

Energie: 325 kcal
Eiwitten: 17,5 gram
Koolhydraten: 4,5 gram
Vetten: 25 gram
Vezels: 5 gram

Ingrediënten (voor 1 persoon)

  • 100 gram garnalen
  • 50 gram cherrytomaten
  • 1 kropje little gem / baby romaine sla (100 gram)
  • ½ avocado (80 gram)
  • ½ citroen
  • Chilipoeder
  • Zeezout en zwarte peper
  • Extra vierge kokosolie

Bereidingswijze

  1. Snijd de cherrytomaten en het vruchtvlees van de halve avocado in stukjes.
  2. Bestrooi de garnalen met een snuf chilipoeder, zeezout en zwarte peper.
  3. Verhit een theelepel kokosolie in een koekenpan en bak de garnalen om en om enkele minuten op hoog vuur.
  4. Haal ondertussen de blaadjes van de little gem / baby romaine sla los, was ze en dep droog met keukenpapier.
  5. Leg de slabladeren met de bolle kant naar beneden op een bord.
  6. Schep de garnalen, de cherrytomaten en de avocado in de slawraps.
  7. Knijp de halve citroen uit over het geheel.

Variatietip: Vervang de garnalen door 70 gram in blokjes gesneden kipfilet.

Vegetarische optie: Vervang de garnalen door 50 gram in blokjes gesneden tempeh. Verwerk op dezelfde manier als de garnalen. Je kunt de garnalen ook vervangen door 45 gram verkruimelde fetakaas of geitenkaas (naturel). Voeg het toe bij stap 6.