Kokos-citroenballetjes

Dit recept is perfect als je behoefte hebt aan een zoete snack.

Deze kokos-citroenballetjes zijn lekker van smaak en makkelijk om te maken. Je kunt er een hele hoop tegelijk maken en ze afzonderlijk invriezen, zodat je altijd een gezonde snack in huis hebt voor als je zin hebt in zoetigheid.

Neem één tot twee balletjes als koolhydraatarm tussendoortje.

Voedingswaarden van dit recept (per balletje)

Energie: 115 kcal
Eiwitten: 2 gram
Koolhydraten: 2 gram
Vetten: 10,5 gram
Vezels: 2 gram

Ingrediënten (voor 12 balletjes)

  • 110 gram kokosrasp
  • 50 gram amandelmeel
  • ½ citroen
  • Pure stevia
  • Extra vierge kokosolie
  • Zeezout

Bereidingswijze

  1. Rasp de schil van de halve citroen.
  2. Doe 100 gram kokosrasp, het amandelmeel, de citroenrasp, het sap van de halve citroen, een paar druppels of mespuntje pure stevia, 3 eetlepels gesmolten kokosolie en een snufje zeezout in een kom en kneed goed door.
  3. Draai er 12 kleine balletjes van.
  4. Strooi 10 gram kokosrasp op een bord en rol de balletjes door de kokosrasp.
  5. Leg de kokos-citroenballetjes op een bord en zet het bord voor circa 30 minuten in de koelkast.


Bewaartip:
Bewaar de balletjes in de koelkast. Koud zijn ze het lekkerst! Je kunt ze ook gemakkelijk invriezen. Zo heb je altijd een lekkere snack op voorraad.