Gezonde lunchtrommel (zonder brood)

Deze lekkere en gezonde lunchtrommel vereist amper voorbereidingstijd. Zo zie je maar dat een gezonde koolhydraatarme lunch echt niet moeilijk hoeft te zijn!

Je hoeft enkel het ei te koken en alle ingrediënten in een goed afsluitbare lunchtrommel te doen.

Heb je geen tijd om een ei te koken? Vervang het gekookte ei dan door gerookte kipfilet of gerookte zalm.

Ben je op zoek naar meer recepten die je kunt meenemen in je lunchtrommel? Bekijk dan eens naar de lekkere lunches in ons artikel met 28 gezonde lunchrecepten.

Voedingswaarden van dit recept

Energie: 449 kcal (calorieën)
Eiwitten: 17 gram
Koolhydraten: 17 gram
Vetten: 35 gram
Vezels: 10 gram

Ingrediënten voor 1 persoon

  • 1 rijstwafel van zilvervliesrijst
  • 1 gekookt ei
  • ½ avocado
  • 200 gram cherrytomaten
  • 20 gram ongezouten noten naar keuze
  • Zeezout en zwarte peper

Bereidingswijze

  1. Doe alle ingrediënten in een goed afsluitbare lunchtrommel (verpak de rijstwafel en de noten afzonderlijk in een boterhamzakje, zodat ze lekker knapperig blijven).
  2. Is het lunchtijd? Volg dan de onderstaande stappen.
  3. Snijd het gekookte ei in plakjes, verdeel over de rijstwafel en breng op smaak met zeezout en zwarte peper.
  4. Bestrooi de halve avocado met zeezout en zwarte peper, en lepel de avocado uit.
  5. Eet de cherrytomaten en de noten uit het vuistje.